Papírügyek

2013.06.28. 19:49

Ezen a héten eddig minden egyes nap jópár órát eltöltöttem azzal, hogy papírokért szaladgáltam a városban össze-vissza: adószám, társadalombiztosítás, bankszámla nyitása (nah az pont nem sikerült, a fene egye meg) mellett még lakást is néztem: mert ugye sacckábé 7 négyzetméteren lakni minden, csak nem kényelmes. Kérem szépen túl vagyunk már a koleszos időkön, meg ha már van munkája az embernek...

Kedd, Adószám 1. kör: Barcelonában egyetlen helyen tud csak a tisztes EU-s állampolgár spanyol adószámot intézni (Alapvetően a nagyobb városokban lehet csak, és ott is egy helyen. A mágikus három betűs rövidítés itt a NIE, ami a Numero Identificación de Extranjero-t takarja).

A munkáltató és az internet szerint is a Balmes 192. alatt tudom véghezvinni a gaztettet. Aztán amikor odamegy az ember, akkor rögtön fordulhat is vissza, mert bizony időközben áttették a város másik felébe a híres nevezetes intézményt.

Irány a Rambla de Guipúscoa. Röpke 2 órás várakozás után kidobtak, mert bizony a kitöltött forma és az útlevél alapján nem kap csak úgy az ember fia adószámot. Kell egy munkáltatói igazolás is.

Na bumm, akkor ma nem lesz NIE-m úgy érzem... Email a HR-nek, még aznap délután meg is jön PDF-ben az igazolás.

Délután elmentem megnézni a lakást: tetőtéri lakás, nagy szoba, saját terasszal. A lakótárstól 2 ajtó választ el, így vendéget is fogadhatok kényelmesen. Mondtam neki egy nap gondolkodást adjon és 2 napon belül leteszem a foglalót ha minden okés.

Szerda, Adószám 2. kör: Vissza Guipúscoába. 3 órás! várakozás után (közben egy német sráccal csevegtem) a tapló ügyintéző ismét elutasít, mivel a hozott dokumentum nem az eredeti, és bár megmutattam neki az emailt is a tableten, mintha a pusztába kiáltottam volna. Ezeket a doksikat bizony hamisítani lehet! Színes-szagos, eredeti doksi nélkül nincs ügyintézés, punktum...

Egy kanál vízben megfojtottam volna az arcot, miközben futottam a munkahelyre, hogy felvegyem az eredeti doksit. Vissza megint ugyanoda abba az irodába, ahol most meg a portás nem akart beengedni azzal a felkiáltással, hogy igényeljek az interneten időpontot... Mondtam neki tegnap meg ma is simán kaptam sorszámot, ne tessék már hülyének nézni... Magamban persze még hozzátettem pár keresetlen jelzőt. Végül sikerült előkaparnom a reggel kapott sorszámot, így már visszaengedett a sorba.

A harmadik ügyintéző végre-valahára mindent rendben talált, a kezembe nyomott egy papírt azzal a felkiáltással, hogy akkor legyek szíves elsétálni a legközelebbi bankba, fizessek be 10,4 eurót és majd utána jöjjek vissza.

Kérdeztem, hogy a fizetés után _megint_ végig kell, hogy várjak egy sort? Bólogatott.

No, ekkor már sztoikus nyugalommal elmentem a bankhoz, kifizettem a pénzt és mire visszaértem, már nem adtak sorszámot aznapra, mert ugye itt Spanyolhonban ők reggel 9-től du. 2-ig dolgoznak és punktum.

Viszont egy jó hír: szerda délután letettem a foglalót, Július közepén költözöm az új lakóhelyemre :)

Csütörtök, Adószám 3. kör: Az a baj itt adószám nélkül SEMMIT sem lehet elintézni, így amíg nincs NIE, addig nincs se társadalombiztosítás, se bankszámla, de tényleg kb. semmi.

Már annyira ismertem az útvonalat, hogy kb. vakon is eltaláltam volna Guipúscoáig, nagy elánnal lebegtettem a bankos papírt, így villámgyorsan kaptam sorszámot, és minő meglepetés! 15 perc alatt kaptam egy csinos kis papírt arról, hogy mostantól van NIE számom Spanyolországban.

A társadalombiztosítási szám ezután bruttó fél órába került, amelyben benne volt a 15 perces gyalogút is a legközelebbi irodába.

Tanulság: legyen eredeti munkáltatói igazolás, kitöltött papírok, 10,4 euró, és jó eséllyel egy nap alatt elintézhető a dolog. Amúgy meg 2-3 nap, szaladgálás és jópár felesleges kör megtétele a szopórolleren.

(Hozzáteszem, Madridban ez év Januárjában sikerült ideiglenes NIE-t kérnem simán egy útlevéllel, 2 óra alatt. Röhej amit itt ment, szerintem.)

A bankos dolog... nah az is megér egy misét. Legközelebb!

A bejegyzés trackback címe:

https://barcelonaban.blog.hu/api/trackback/id/tr255382601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása